اقداماتی که در صورت خیس شدن گوشی همراهتان باید انجام دهید
نوشته شده توسط : علی افشار

همیشه تماس گوشی با مایعات یا افتادن آن در آب و اقداماتی که بعد از آن برای قابل استفاده نگه داشتن گوشی باید انجام داد، یکی از دغدغه های مهم صاحبان آنهاست.

در این مساله جای هیچ شکی وجود ندارد که بلافاصله پس از افتادن گوشی در آب باید بدون معطلی، آن را خاموش کرد. این مرحله باید به سرعت و در عرض یکی دو ثانیه انجام شود، حتی پیش از آنکه گوشی را با لباستان خشک کنید! چرا که با این کار قبل از اینکه آب بتواند به مدارهای الکتریکی دست پیدا کرده و باعث اتصالی شود، گوشی خاموش شده است.

علاوه بر این باید از فشردن دکمه های گوشی خودداری کرد چراکه این کار تاثیر مخرب رطوبت را به شدت افزایش می‌دهد طراحی سایت و موجب نفوذ بیشتر آب به داخل دستگاه می‌شود.

اما از جمله راهکارهایی که توصیه شده پس از خاموشی گوشی امتحان شود، خشک کردن بیرون گوشی با یک حوله بدون پرز یا یک تکه پارچه است البته در این زمینه تا جایی که ممکن است از دستمال کاغذی استفاده نکنید، زیرا ممکن است در شکاف‌های گوشی گیر کند و جلوی کار کردن آن را بگیرد.

علاوه بر این در حین انجام این کار باید به پورت‌ها، اسپیکر‌ها و میکروفون‌ها هم دقت شود. سپس سریعا باتری را خارج کنید، تا منابع انرژی را دور از دسترس مدارهای داخلی نگه دارید و از اتصال کوتاه و وارد شدن صدمه به مدار جلوگیری کنید. تمامی قسمت‌های گوشی را از هم جدا کرده و باز کنید و آن‌ها را کاملا خشک کنید.

در مرحله بعد توصیه شده است که قسمتهای مختلف گوشی را در یک پاکت گذاشته و از مواد خشک کن و رطوبت گیر برای آنها استفاده کنید رژیم لاغری ضمن این که می توان گوشی را در گونی برنج نپخته نیز قرار داد تا برنج کمک کند رطوبت گوشی بخوبی گرفته شود. پس از انجام این امور توصیه می شود به مدت سه روز دست نگه داشته و از روشن کردن گوشی موبایل خودداری کنید.

اما یکی دیگر از راه‌های توصیه شده برای خشک کردن گوشی، استفاده از سشوار است که در این میان برخی هم بر این باور هستند که مهم نیست شما با چه مهارتی این کار را انجام خواهید داد اما درکل هیچ وسیله گرمایشی نباید برای خشک کردن موبایل استفاده شود چراکه بسیاری از تراشه‌های درون موبایل، به حرارت حساس هستند و افزایش دما به آنها صدمه خواهد زد.

نکته بعدی این است که بخار در این شرایط نمی‌تواند به راحتی از موبایل خارج شود و دوباره درون گوشی به حالت مایع در می‌آید، پس از این روش به هیچ وجه استفاده نکنید. درضمن در آفتاب قرار دادن نیز می‌تواند تاثیری مشابه داشته باشد.

در این میان باید به این نکته هم توجه داشته باشید که در صورت نفوذ آب به گوشی تلفن همراه شما از گارانتی خارج می شود.





:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: